Cechy i funkcjonalność

Funkcjonalność systemów inteligentnych central

 

Stały rozwój

Funkcjonalność urządzeń jest ciągle rozbudowywana o nowe rozwiązania. Najnowsze rozszerzenia  to możliwość stworzenia monitoringu firmy na bazie podłączonych do centrali kamer IP.

  1. Obsługa wszystkich rodzajów łączy miejskich (analogowych, cyfrowych ISDN – BRA, cyfrowych PRA, GSM, VOIP)
  2. Obsługa wszystkich rodzajów telefonów wewnętrznych (IP, analogowych, ISDN, systemowych IP)
  3. Praktycznie nieograniczona możliwość rozbudowy o dodatkowe linie analogowe i cyfrowe (jest to uzależnione jedynie od przepustowości łącza internetowego oraz od wydajności sprzętu)
  4. Nieograniczona ilość abonentów wewnętrznych (np. podłączenie 10 nowych linii wewnętrznych
  5. Nie wymaga żadnej rozbudowy centrali o drogie karty; kupuje się tylko aparaty telefoniczne IP)
  6. Obsługa nowoczesnych aparatów IP pozwalających na przeglądanie rozmów nieodebranych, odebranych i wychodzących (zarówno przewodowych jak i bezprzewodowych)
  7. Możliwość podłączenia komputera z zainstalowanym programem softphone jako abonenta wewnętrznego
  8. Możliwość podłączenia telefonu komórkowego z zainstalowanym klientem SIP jako abonenta wewnętrznego (Nokia, Android, iPhone)
  9. Możliwość prowadzenia konferencji wielostronnych z abonentami zewnętrznymi
  10. Obsługa kolejek – centrala informuje osobę dzwoniącą, które miejsce zajmuje w kolejce do konsultanta (wszystkie komunikaty informacyjne są po polsku)
  11. Możliwość podłączenia aparatów zdalnych jako wewnętrznych abonentów centrali – pozwala to na darmowe połączenie pracowników zdalnych z firmą (przykładowo podłączenie aparatu zdalnego jako numeru wewnętrznego pozwala na traktowanie abonenta pracującego w innej lokalizacji jako abonenta wewnętrznego centrali. Dzwoni się do niego na zwykły nr. wewnętrzny, np. 25, można do niego i od niego przełączać rozmowy. Można także ustawić tryby czasowe pozwalające na automatycznie przekazywanie rozmów do abonenta zewnętrznego w określonych godzinach lub datach)
  12. Brak wymaganej dodatkowej instalacji kablowej poza siecią komputerową – pozwala to np. na podłączenie dodatkowych aparatów w każdym miejscu, gdzie jest gniazdko komputerowe, a nie było przewidziane gniazdko telefoniczne. Telefony mają wbudowany bridge, czyli można podłączyć telefon do gniazdka w ścianie, a komputer do telefonu. Dodatkowo np. przy remoncie dodatkowych pomieszczeń lub budynków wystarczy położenie 1 kabla sieci komputerowej lub przekazanie sygnału siecią bezprzewodową i podzielenie go na wiele aparatów telefonicznych)
  13. Graficzny panel połączeń telefonicznych (na ekranie każdy pracownik może mieć włączone dodatkowe okno z panelem obrazującym stan linii innych pracowników. Nie trzeba wtedy wykonywać wielokrotnych połączeń, aby dodzwonić się do innego abonenta)
  14. System bilingowy oraz raporty z pracy centrali: Szczegółowy biling dla każdego numeru wewnętrznego, szczegółowe filtrowanie wyników, eksport do PDF. Raporty statystyczne (dzienne, miesięczne, obciążenie, wykresy kołowe oraz słupkowe)
  15. Centrala pozwala na nagrywanie rozmów (można po zapowiedzi słownej, np. „w celu polepszenia jakości
  16. Obsługi rozmowy przychodzące mogą być nagrywane”, na wybranych numerach wewnętrznych
  17. Prowadzić archiwizację rozmów. Wtedy w trakcie przeglądania billingów na komputerze można odtwarzać zapis rozmów)
  18. Funkcja LCR, czyli automatyczny wybór najtańszej drogi wychodzącej
  19. Automatyczna synchronizacja z serwerem czasu (ma to duże znaczenie przy ustawianiu trybów pracy)
  20. Funkcjonalność serwera plików dla Windows (nielimitowana ilość równoczesnych użytkowników,
  21. Pełne nadawanie praw dostępu dla użytkowników)
  22. Komunikaty głosowe w języku polskim
  23. Obsługa transmisji obrazu
  24. Duży wyświetlacz LCD 20×4 znaków pokazujący najważniejsze informacje o stanie pracy (zajętość procesora, pamięci, dysków, numer IP, itd.)

Inteligentne centrale telefoniczne